חברות רבות כבר מחזיקות מערכת CRM במשרדיהם, אך היום, המערכת צריכה להיות נגישה גם מהמכשיר הנייד. CRM במכשיר הנייד מסייעת לאנשי המכירות בפגישותיהם העסקיות וגם מסייעת להפחית את העלויות השוטפות של העסק. מאחר והמחייה מתייקרת, עסקים רבים מנסים לקצץ בהוצאות השוטפות. במאמר זה, נסביר כיצד CRM מסייעת להם לחסוך:
חסכון בדלק: תוכנת CRM בנייד משחררת את סוכני המכירות מהמטלה של ביקורים תכופים במשרד ובזבוזי דלק על נסיעות מרובות לשם. התוכנה זמינה בנייד ומציעה לסוכן המכירות את כל האינפורמציה הדרושה על לקוח. לכן, הוא כבר לא צריך לחזור למשרד לפני כל פגישה עם לקוח, כדי להתארגן ולהצטייד במידע. כל האינפורמציה זמינה לו בנייד. באופן זה הוא גם חוסך בדלק. אין צורך לציין, כי הדלק יקר מאוד היום וכל חסכון של נסיעה הוא משמעותי.
חסכון בעלות שיחות: המידע הזמין בסלולארי גם מאפשר לחסוך בעלויות של שיחות שונות למשרד. סוכן מכירות שנמצא בדרכים כבר לא צריך להתקשר ולשאול היכן יושב לקוח זה או אחר. הוא יכול פשוט לגלוש לתוכנת קישרי לקוחות ולבדוק את כתובת הלקוח, מספר הנייד שלו ועוד. כך אפשר לחסוך בעלות שיחות וגם בכאבי ראש.
בנוסף, ישנן תוכנות CRM במכשירי הסלולארי, שניתן לשלבן במערכת GPS וכך לקבל מפה והוראו הכוונה. בצורה זו, כבר אין צורך להתקשר למשרד בכל פעם ולשאול את הפקידה, "איך אני מגיע ללקוח שיושב ברח' אלכסנדר ינאי, באזור התעשייה סגולה, פתח תקווה?".
בנוסף, תוכנת קישרי לקוחות בנייד מאפשרת לסוכן המכירות להתארגן במהירות לקראת פגישה לא מתוכננת, גם בהתראה קצרה מאוד. תוך דקות ספורות, הוא מתעדכן בכל האינפורמציה על הלקוח - תחומי עניין, רכישות קודמות וכו'...
אלו הן חלק מהיתרונות שמציעה תוכנת קישרי לקוחות בנייד. אך חשוב לזכור, שכדי שתוכנה באמת תהיה שימושית עבור איש המכירות, היא חייבת להתאפיין בממשק ידידותי. ללא הפעלה נוחה וקלה לשימוש, רוב הסיכויים שאיש המכירות יעדיף להשתמש בפנקסים ובניירות, מאשר במערכת מסובכת ומתוחכמת.
כאשר איש מכירות נמצא בפגישה עסקית ויושב מול לקוח אשר זמנו יקר, הוא בוודאי לא ירצה להילחם עם ממשק מסובך ומסורבל. לכן, מערכת סבוכה מידי תישאר מיותמת וללא שימוש. מסיבה זו, התוכנות הפופולאריות והנמכרות ביותר לנייד הן קלות ונוחות לשימוש.
עניין נוסף שיש לבדוק ברכישת CRM לנייד, מלבד נוחות השימוש, הוא שהתוכנה תוכל לאפשר לנציג המכירות לתקשר עם כל עובד בחברה: הנהלת חשבונות, מזכירות, מנהל המכירות ועוד. מערכת שלא מאפשרת תקשורת שוטפת, היא חסרת ערך.